Første eksterne medlem i OpenNets bestyrelse

01/06, 2021

OpenNet byder Ole Hvelplund, CEO i Nature Energy, velkommen som selskabets første eksterne bestyrelsesmedlem. Han vil med sin solide wholesale-erfaring være et stærkt aktiv i OpenNets videre arbejde.

Den 1. juni indtræder Ole Hvelplund, der er CEO i Nature Energy og tidligere CEO for TDC Wholesale, som det første eksterne medlem af OpenNets bestyrelse.

- Selv om Norlys har etableret og ejer OpenNet, er vi et uafhængigt selskab, som til stadighed skal sikre lige vilkår for alle partnere i OpenNet. Det er både vigtigt for os og for de fibernetejere samt internet- og tv-udbydere, der samarbejder via vores platform. Derfor er det også et vigtigt skridt for os, at vi nu har rekrutteret det første bestyrelsesmedlem uden for Norlys-regi, siger Mads Brøgger, der er bestyrelsesformand i OpenNet. Ole Hvelplund har stor erfaring med og indgående kendskab til telebranchen og i særdeleshed med wholesale, dvs. engrossalg af teleydelser.

- Der er ingen tvivl om, at Ole vil være et aktiv for OpenNet med sin baggrund og store erfaring. Han har blandt andet beskæftiget sig med wholesale i TDC i mere end 12 år, og han vil dermed supplere de nuværende bestyrelsesmedlemmers kompetencer godt, i den forsatte udvikling af OpenNet, som den fortrukne brancheplatform, siger Mads Brøgger videre.

Ole Hvelplund ser frem til at blive en del af OpenNets bestyrelse og bidrage med sin viden og erfaring.

- Jeg har fulgt hele rejsen omkring åbningen af fibernettene tæt de seneste år, hvor OpenNet har skabt sig en position som branchens foretrukne platform. Der er ingen tvivl om, at det er et stærkt setup, OpenNet har etableret, og det afspejler sig jo også i den lange liste af samarbejdspartnere, der vælger at kigge i OpenNets retning. Jeg glæder mig meget til at blive en del af den rejse, siger han.

Fakta om OpenNet
• Leverer en forretningsmodel og IT-platform for fibernetejere og tjenesteudbydere, der ønsker at samarbejde om at åbne fibernettet i Danmark
• Ejet af energi- og telekoncernen Norlys
• OpenNets bestyrelse består, foruden Ole Hvelplund, af