Kviknet åbner for salg på MES fibernet

26/04, 2023

I lokalområdet omkring Brande, Sdr. Omme, Ejstrupholm og Give er Kviknet nu klar til at levere kvikt og billigt internet via MES Fibernet A/S.

Fibernettet er fremtidens internet både for private og virksomheder, hvor 11.500 adresser i det midtjyske nu har mulighed for en hurtigere internetforbindelse.

”Det er vores ambition at få så mange udbydere på vores fibernet som muligt, så vores andelshavere får flere valgmuligheder, der kan dække forskellige behov. Fibernettet er skabt til det moderne hjem, hvor der ofte er mange enheder online på én gang, der kræver en hurtig og stabil forbindelse. Det er derfor en fornøjelse at kunne præsentere Kviknet som en ny udbyder af MES Fibernet”, siger Majbritt Skriver Mortensgaard, som er adm. direktør i MES.

Kviknet er et bredbåndsselskab med ti år på bagen og rigtig mange glade abonnenter. Kviknet leverer allerede internet på mange forskellige fibernet i hele Danmark. Med fibernettet slipper du for lange load tider på hjemmesider, og du kan lynhurtigt downloade og uploade uden afbrydelser. Det betyder, at du bliver fri for ventetid og afbrydelser, når du blandt andet streamer eller holder online møder.

”Nu udvider vi i et lille område af det midtjyske og glæder os over den store interesse for vores produkter. Vi byder midtjyderne velkommen i Kviknet. Vi er kendt for høje hastigheder, kvalitet og lave priser, så vi kommer med en stærk ny valgmulighed til områdets kunder, der nu kan få endnu mere ud af fibernettet, siger direktør for Abonnementssalg og Kundeservice i Kviknet,” Anette Holck.

Aftalen er indgået mellem MES FIBERNET A/S og Kviknet gennem OpenNet, der muliggør bredbåndsselskaber og fibernetejere at indgå i samarbejde til gavn for kunderne.

”Vi bliver altid meget stolte, når vi kan være med til at sikre sund og øget konkurrence i markedet og dermed en bedre kundeoplevelse. Gennem OpenNet får bredbåndsudbyderne mulighed for at rulle ud i flere områder af Danmark, og det ser vi som en stor fordel for alle parter,” siger direktør for OpenNet, Henrik Møller Nielsen.

Kviknet Aps – leverandør af billigt bredbånd

Kviknet er et landsdækkende bredbåndsselskab med fokus på pris og teknisk stærke løsninger. Kviknet leverer bredbåndsabonnementer via fibernettet i store dele af Danmark igennem aftaler indgået med Energi Fyn, Norlys, RAH fibernet, Thy-Mors Energi, GlobalConnect Privat, Fibia, EWII, TDC Net, Norlys Fiber, Nord Energi fibernet, SEF Fiber og nu også MES FIBERNET. Kviknet leverer desuden bredbånd via DSL og coax nettet igennem TDC. Kviknets overordnede strategi er at nå ud til størstedelen af Danmark med stabilt og hurtigt bredbånd til billige penge. Kviknet er ejet af EWII Koncernen.

MES Fiber A/S – et midtjysk fiberselskab

MES Fibernet er ejet af MES A.m.b.a. og leverer fibernettet i området fra Sdr. Omme i vest til Kollemorten i øst samt fra Gludsted i nord ned til Billund Lufthavn. I 2021 kunne MES A.m.b.a. fejre 100-års jubilæum.

MES Fibernet A/S blev i begyndelsen af 2023 et såkaldt rent fibernet-ejer-selskab. Det betyder, at MES Fibernet kun ejer selve fibernettet, men giver via samarbejdet med OpenNet mulighed for, at flere indholdsudbydere kan udbyde tv og internet. Flere indholdsudbydere betyder, at du som andelshaver kan vælge den løsning, der bedst matcher dit behov. MES udbygger løbende fibernettet og ambitionen er på sigt, at fibernettet kan tilbydes til alle 16.000 lokale andelshavere.

OpenNet – en uafhængig brancheplatform

OpenNet ejes af energiselskabet Norlys. Selskabet åbnede i 2018 med henblik på at etablere en fælles uafhængig indgang for bredbåndsselskaber og fibernetejere. Indgangen giver mulighed for, at danske husstande får adgang til fibernet i Danmark under bedre konkurrencevilkår. OpenNet har for mål at samle fiberselskaber og bredbåndsselskaber på én og samme platform. Gennem OpenNet er der lige vilkår for alle partnere og slutkunderne får flere valgmuligheder for tilslutning på de danske fibernet.

For yderligere information:

Majbritt Skriver Mortensgaard, adm. direktør i MES FIBERNET A/S, tlf. 97180377

Henrik Møller Nielsen, direktør i OpenNet A/S, tlf. 91151515

Anette Holck, direktør for Abonnementssalg og Kundeservice Kviknet, tlf. 51915115

Pressekontakt hos EWII: Ann Katrine Warren anwa@ewii.com