Kviknet får adgang til fibernettet i Thy og på Mors

08/10, 2020

Thy-Mors Energi er i fuld gang med at åbne fibernettet, og snart får Kviknet adgang til at sælge hurtigt internet til 44.000 husstande og virksomheder i Thy og på Mors.

Flere og flere danske fiberselskaber åbner i disse år fibernettet op, hvilket giver flere tjenesteudbydere adgang til at sælge produkter på fibernettet.

Thy-Mors Energi åbner sit fibernet i 2021, og sammen med Telenor, Altibox og Nuuday får Kviknet nu også mulighed for at sælge internetprodukter til fiberkunderne i Thy og på Mors.

– Vi glæder os til også at få mulighed for at tilbyde vores produkter i Thy og på Mors. Vi mærker en stor interesse for vores tilbud i hele Jylland, og nu får Thy-Mors Energi’s fiberkunder også chancen. Vi er kendt for høje hastigheder, kvalitet og lave priser, så vi kommer med en stærk ny valgmulighed til områdets kunder, der nu kan få endnu mere ud af fibernettet, siger Yoel Caspersen, direktør for Kviknet.

Det frie valg til kunderne
For Thy-Mors Energi er det vigtigt at give fiberkunderne størst mulig valgfrihed på fibernettet.

– Snart står vi med et fuldt udbygget fibernet i Thy og på Mors, som giver alle vores andelshavere direkte adgang til en digital infrastruktur i absolut verdensklasse. Mange har allerede taget imod tilbuddet om en gratis fiberforbindelse, men vores forhåbning er, at en bredere pallette af internet- og tv-produkter vil gøre det attraktivt for endnu flere at få fibernet. Derfor er det vores klare mål at give flest mulige tjenesteudbydere adgang til fibernettet, siger Lars Peter Christiansen og fortsætter:

– Kviknet er den fjerde indholdsleverandør, der får adgang til fibernettet i Thy og på Mors, og vi har hermed taget endnu et skridt på vejen mod et åbent fibernet.

Fiberkunderne vil i anden halvår 2021 få adgang til at købe bredbånd fra Kviknet.

Aftalen mellem Thy-Mors Energi og Kviknet er indgået via OpenNet’s uafhængige brancheplatform, der gør det muligt for tjenesteudbydere og fibernet-ejere at indgå samarbejder til gavn for alle fiberkunder.

Om Kviknet
Kviknet er et landsdækkende bredbåndsselskab med fokus på pris og teknik – fra hovedkontoret i Odense uddanner Kviknet IT-supportere og datateknikere, som indgår i Kviknets kundeservice og sikrer en kvalificeret og kyndig betjening af selskabets kunder.

Om Thy-Mors Energi
Thy-Mors Energi er en andelsejet koncern med 44.000 andelshavere i Thy og på Mors. I Thy-Mors Energi tror vi på en fælles fremtid, der er elektrificeret, digital og baseret på vedvarende energi. Gennem massive investeringer i den lokale infrastruktur vil vi bidrage til at skabe de teknologiske rammer, der fortsat kan udvikle og gøre det attraktivt at bo og drive virksomhed i Thy og på Mors.

OpenNet er et selskab, der blev stiftet i 2018 af energiselskabet Norlys med henblik på at etablere en fælles uafhængig indgang til fiberselskabernes åbning af nettene. OpenNet har som mål at samle branchen i en fælles løsning, og har allerede formidlet aftaler med TDC/YouSee, Altibox, Telenor, Norlys, Stofa, Nord Energi, Thy-Mors Energi, Bolignet, Kviknet og Fastspeed.

For yderligere information:
Kviknet, Yoel Caspersen tlf. 2616 8140