MES-Fastspeed i kommerciel drift

24/01, 2023

Nu kan 11.500 husstande i Brande- og Giveområdet få Fastspeed på fibernettet

Fastspeed indtager nu Brande- og Give-området, hvor den populære udbyder melder klar til at levere lynhurtigt internet samt adgang til billigt tv til 11.500 husstande på MES’ fibernet.

MES har siden 2007 etableret fibernet til cirka 11.500 husstande i områderne omkring Brande, Give, Ejstrupholm, Sdr. Omme og Filskov. I sommeren 2021 besluttede MES at åbne sit fibernet, så alle internet- og tv-udbydere kan få adgang til at sælge deres produkter på selskabets infrastruktur, og nu går den første nye udbyder i drift.

- Vores andelshavere kan allerede vælge produkter fra Altibox på vores fibernet, og nu får de også mulighed for at vælge Fastspeed. Det er vores ambition at få mange forskellige udbydere på nettet, så brugerne får nogle gode valgmuligheder, der kan dække forskellige behov. Derfor er vi rigtig glade for, at vi nu har fået Fastspeed ombord, siger Majbritt Skriver Mortensgaard, som er adm. direktør i MES.

Fastspeed er en af de bredbåndsudbydere, der kan levere hurtigt internet til flest danske husstande, og nu kommer muligheden altså til endnu et område i det midtjyske.

- Vi er repræsenteret på næsten alle fibernet i Danmark, og for os er det stort, hver gang vi kan udvide dækningen. Vi er kendte for et skarpt og enkelt produktudbud, meget tilfredse kunder og attraktive priser. Det glæder vi os over, at vi nu også kan tilbyde til en masse midtjyske husstande, siger administrerende direktør i Fastspeed, Jens Raith.

Der er i denne uge blevet åbnet for bestilling af Fastspeeds produkter på fibernettet i MES’ område.

Det er selskabet OpenNet, som medvirker til den bagvedliggende samarbejdsmodel mellem parterne.

Om Fastspeed

Fastspeed er et af Danmarks hurtigst voksende bredbåndsselskaber og førende på Trustpilot blandt de anerkendte teleselskaber, med den bedste kundeoplevelse og service. Yderligere har Fastspeed den førende dækning i Danmark ift. at kunne levere højhastighedsbredbånd til flest danske husstande. Fastspeed leverer bredbånd via bl.a. TDC’s og AFAAs coax-net (kabel-tv) samt via fiberforbindelser fra TDC Net, EWII Fiber, Norlys, Nord Energi, Thy-Mors, Onefiber, Fibia, Energi Fyn, RAH Fiber, Aura og SEF. Ligeledes er der nu indgået aftale om levering af Fastspeed via fiber fra MES, og flere fiberaftaler er på vej.

Om MES Fibernet A/S

MES Fibernet A/S er ejet af MES A.m.b.a. og leverer fibernettet i området fra Sdr. Omme i vest til Kollemorten i øst samt fra Gludsted i nord ned til Billund lufthavn. Man har i dag mulighed for at levere fibernet til ca. 11.500 adresser.MES A.m.b.a. er en forkortelse for Andelsselskabet Midtjyllands Elektricitetsforsynings Selskab, der blev etableret for mere end 100 år siden i 1921. I begyndelsen forsynede vi Brande omegn med elektricitet, og med tiden voksede efterspørgslen og derfor også selskabet. I 2007 dannede vi MES Fibernet A/S, så vi kunne begynde at etablere fibernet til vores andelshavere.

For yderligere info - kontakt:

Fastspeed: Adm. direktør Jens Raith / Mobil 51 51 12 46
MES: Adm. direktør Majbritt Skriver Mortensgaard / Mobil 25 28 17 10