Nuudays produkter på Thy-Mors Energis fibernet

15/08, 2020

Ny aftale sikrer 44.000 husstande og virksomheder i Thy og på Mors adgang til bredbånd, tv og streamingtjenester fra YouSee, Hiper og TDC Erhverv.

Med aftalen får Nuuday et solidt fodfæste på markedet for fiberbredbånd i Nordvestjylland, hvor alle husstande og virksomheder med adgang til Thy-Mors Energis fibernet får adgang til at købe fiberprodukter, tv og andre digitale tjenester fra YouSee, Hiper og TDC Erhverv. I Nuuday er ambitionen at levere de bedste produkter på den bedste forbindelse til hele Danmark, og derfor er aftalen med Thy-Mors Energi strategisk vigtig, forklarer Christian Morgan, strategidirektør i Nuuday:

“Aftalen er med til at understrege vores position som den største udbyder af højhastighedsforbindelser, og vi er glade for, at vi med denne aftale får adgang til at udbyde Nuudays produkter via fiber til borgerne i  Thy og på Mors. Vi kan nu tilbyde bredbånd via fiber til over 1 mio. husstande i Danmark, og vi arbejder benhårdt på at kunne give endnu flere husstande adgang til vores produkter via en fiberforbindelse”, siger Christian Morgan.

Større valgfrihed
Med den nye aftale tager Thy-Mors Energi endnu et stort skridt mod at sikre alle andelshaverne større valgfrihed mellem forskellige leverandører, og Nuuday bliver således den tredje tjenesteudbyder på fibernettet i Thy og på Mors. Thy-Mors Energi har allerede aftaler med Telenor og Altibox.

Lars Peter Christiansen, adm. direktør i Thy-Mors Energi, er glad for at kunne byde Nuuday velkommen på fibernettet og ser frem til at andelshaverne får endnu flere grunde til at vælge en fremtidssikret bredbåndsløsning på fiber.

“Vi arbejder målrettet på at sikre den størst mulige valgfrihed for vores 44.000 andelshavere, og her passer aftalen med Nuuday perfekt. Vi glæder os til at kunne præsentere vores andelshavere for produkterne fra Yousee, Hiper og TDC Erhverv. Rigtig mange andelshavere har allerede adgang til de mange fordele ved lynhurtigt fibernet, men vi vil gerne øge antallet af fiberkunder, og det vil et endnu bredere udvalg af tv- og internetprodukter helt sikkert hjælpe os med. Vi ser frem til at byde Nuuday velkommen på vores fibernet, der som et af de første i landet vil være fuldt udrullet inden udgangen af 2020”, siger han.

Aftalen mellem Thy -Mors Energi og Nuuday er indgået gennem OpenNets uafhængige brancheplatform, hvor både store og små udbydere kan foretage et aktivt tilvalg af en løsning, som giver mening både for selskaberne og for alle forbrugerne på fibernettet.

Bredbåndsprodukterne fra Hiper bliver tilgængelige for kunderne i Thy og på Mors i løbet af næste år, og herefter kommer Yousee og TDC Erhverv også med.

Om Nuuday
Nuuday består af en række brands, som udfylder forskellige behov hos privat- og erhvervskunder. YouSee, Telmore, Fullrate, Hiper og Blockbuster servicerer danskere på tværs af alder, køn og bopæl på privatmarkedet. På erhvervsmarkedet servicerer Nuuday mindre såvel som store erhvervsvirksomheder med TDC Erhverv, Fullrate Pro, Netdesign, Relatel og Secu.

Om Thy-Mors Energi
Thy-Mors Energi er en andelsejet koncern med 44.000 andelshavere i Thy og på Mors. I Thy-Mors Energi tror vi på en fælles fremtid, der er elektrificeret, digital og baseret på vedvarende energi. Gennem massive investeringer i den lokale infrastruktur vil vi bidrage til at skabe de teknologiske rammer, der fortsat kan udvikle og gøre det attraktivt at bo og drive virksomhed i Thy og på Mors.

OpenNet er et selskab, der blev stiftet i 2018 af energiselskabet Norlys med henblik på at etablere en fælles uafhængig indgang til fiberselskabernes åbning af nettene. OpenNet har som mål at samle branchen i en fælles løsning, og har allerede formidlet aftaler med TDC/YouSee, Altibox, Telenor, Norlys, Stofa, Nord Energi, Thy-Mors Energi, Bolignet, Kviknet og Fastspeed.

For yderligere information:
Nuuday, Anders Brandtoft tlf. 2939 6541