Stofa går i drift på MES fibernet

06/03, 2023

Stofa åbner for salg af internet på MES fibernet

Et samarbejde mellem det Norlys-ejede Stofa og MES (Midtjyllands Elektricitetsforsyningsselskab) fibernet betyder, at flere husstande i Midtjylland nu kan vælge Stofa som deres internetudbyder.

Ca. 11.500 husstande i områderne omkring Brande, Give, Ejstrupholm, Sdr. Omme og Filskov kan nu vælge Stofas hurtige internet via fiberinfrastrukturen.

- Vi er meget glade for, at vi nu kan tilbyde husstande i Brande- og Give-området lynhurtigt og stabilt internet fra Stofa. Vi har mange års erfaring med at levere internet til danskerne, og har altid fokus på at give vores kunder en god oplevelse, siger Gert Rieder, direktør for Teknik og Infrastruktur i Norlys.

Norlys og Stofa har et vigtigt mål om at blive en landsdækkende udbyder af både internet og tv, og samarbejdet her er endnu et skridt på vejen i den retning.

Større valgfrihed til MES andelshavere

MES startede året ud med at åbne op for deres fibernet, som betyder, at de har mulighed for at tilbyde et større udvalg af både internet- og tv-udbydere til deres andelshavere. Derfor er de også glade for samarbejdet med Stofa.

- Vores andelshavere har allerede mulighed for at vælge internet- og tv-produkter fra Altibox og Fastspeed. Det er vores ambition at få mange forskellige udbydere på vores fibernet, så vi netop kan give andelshaverne et stort og varieret udvalg, der kan dække forskellige behov. Derfor er vi også glade for at have Stofa med ombord, siger Majbritt Skriver Mortensgaard, adm. direktør i MES.

Det er OpenNet, som er bindeled, når det nye samarbejde skal sættes i drift.

”Vores forretningsplatform har været i drift i fire år, og vi skaber forbindelsen mellem mange spillere i markedet, både udbydere på nettene samt fibernettene. Det understreger netop den retning, som så mange i branchen arbejder fælles for at drive; flere åbne net og flere valgmuligheder”, fortæller direktør i OpenNet, Henrik Møller Nielsen.

Om Norlys

Norlys er Danmarks største integrerede energi- og telekoncern med ca. 800.000 andelshavere, 1,7 millioner kunderelationer, 3.000 medarbejdere og over 100 år på bagen.

Som andelsejet selskab ligger det dybt i vores DNA at tage ansvar for mere end os selv. Derfor leverer vi ikke bare fremtidssikrede løsninger til danske hjem og virksomheder. Vi arbejder målrettet for grøn og digital omstilling af hele vores samfund. Og brænder for at skabe fremskridt for både mennesker, lokalmiljø og klima.

Om MES Fibernet A/S

MES Fibernet A/S er ejet af MES A.m.b.a. og leverer fibernettet i området fra Sdr. Omme i vest til Kollemorten i øst samt fra Gludsted i nord ned til Billund lufthavn. Man har i dag mulighed for at levere fibernet til ca. 11.500 adresser. MES A.m.b.a. er en forkortelse for Andelsselskabet Midtjyllands Elektricitetsforsynings Selskab, der blev etableret for mere end 100 år siden i 1921. I begyndelsen forsynede de Brande omegn med elektricitet, og med tiden voksede efterspørgslen og derfor også selskabet. I 2007 dannedes MES Fibernet A/S, så de kunne begynde at etablere fibernet til vores andelshavere.

OpenNet åbner fibernettene i Danmark og driver en platform, som gør det nemmere for tjenesteudbydere og netejere at samarbejde. OpenNet har været i drift siden 2019 og nærmer sig allerede en dækning på 1 million adresser. OpenNet er et selvstændigt selskab, som er ejet af en af Danmarks største energikoncerner, Norlys.